https://howto.playdobbly.com/index.php?title=Special:NewPages&feed=atom&hideredirs=1&limit=50&offset=&namespace=0&username=&tagfilter=&size-mode=max&size=0How to: Dobbly - New pages [en]2024-03-29T09:00:49ZFrom How to: DobblyMediaWiki 1.37.2https://howto.playdobbly.com/index.php/Dobbly%27s_Island/nlDobbly's Island/nl2022-05-23T21:14:45Z<p>FuzzyBot: Updating to match new version of source page</p>
<hr />
<div><languages/><br />
<br />
<br />
Dobbly’s Island is het collaboratieve spel voor het hele gezin! Perfect voor de vrijdag of zaterdagavond, gezellig met z’n alle rond de tafel. Natuurlijk kan Dobbly’s Island ook gespeeld worden met meerdere vriendjes. Het spel kan met 2 – 4 mensen gespeeld* worden en duurt ongeveer 25 minuten.<br />
<br />
<nowiki>*</nowiki> Er zijn vier rollen, dus wanneer er met minder dan vier mensen gespeeld wordt, dan kunnen de overige rollen verdeeld worden.<br />
<br />
= Doel van het spel =<br />
Het doel van Dobbly’s Island is om het zinkende eiland met vier spelers te verlaten. Dit kan alleen als elke speler de sleutel in de eigen kleur heeft verzameld én wanneer de brug naar de onderzeeër geactiveerd is. Is beide gedaan? Dan kan de speler naar de onderzeeër toe, deze vertrekt pas van het eiland wanneer iedereen aan boord is.<br />
<br />
= Startscherm =<br />
Op het startscherm moet de knop ingedrukt worden. Met elke kleur knop kan dit spel gespeeld worden, daarom is de knop eerst wit gekleurd. Druk de knop om het spel te starten.<br />
<br />
[[File:Figuur9.jpg|none|thumb|Figuur 1: Startscherm]]<br />
<br />
= Gedeelde pot met stappen =<br />
Het volgende scherm laat de gedeelde ''pot'' met ''stappen'' zien. ''Stappen'' zijn de “munteenheid” van Dobbly’s Island. Hiermee kunnen jullie:<br />
<br />
* Stappen zetten over het eiland. Elke stap van een vakje naar een ander vakje kost 1 ''stap''.<br />
* ''Upgrades'' kopen: besteed de ''Stappen'' om hulplijnen te kopen<br />
<br />
[[File:Dobbly's Island- Donut menu.jpg|none|thumb|Figuur 2: de gedeelde pot met punten]] [[File:Screenshot 20211228-140642 Dobbly's Island.jpg|none|thumb|Figuur3: het speelbord]]<br />
<br />
De gedeelde pot is zichtbaar in bovenstaande scherm. Druk op de ''Stappen'' zetten knop (met icoon van twee schoenafdrukken) om verder te gaan.<br />
<br />
= Het speelbord =<br />
Op het speelbord (zie bovenstaande afbeeldingen) zijn de vier eilanden van Koning Dobbly zichtbaar.<br />
<br />
* Linksboven: de woestijn en speler Groen<br />
* Rechtsboven: het bos en speler Blauw<br />
* Linksonder: de stad en speler Paars<br />
* Rechtsonder: de ijsberg en speler Oranje<br />
<br />
<br />
<br />
De oplettende speler heeft gezien dat de helft van het scherm op de kop is. Wat raar! Maar geen zorgen, dit is gedaan zodat de tablet met de app erop op tafel neergelegd kan worden. Het is de bedoeling dat de vier spelers om de tablet heen zitten (in plaats van achter de tablet), waardoor iedereen zicht heeft op de eilanden. Ook andere actie menu’s zullen gedraaid zijn naar de spelers voor wie het relevant is.<br />
<br />
<br />
Door stappen te zetten kunnen jullie de spelers op verschillende actievakjes plaatsen. Pas wanneer de speler stil staat op een actievakje, wordt de bijbehorende actie uitgevoerd. In onderstaande tabel staan de verschillende acties. <br />
{| class="wikitable"<br />
|'''Icoon'''<br />
|'''Betekenis'''<br />
|-<br />
|[[File:Icon minigame.png|left]]<br />
<br />
|<br />
<br />
Actievakje: speel een minigame. Nadat deze actie is gekozen zullen jullie het minigame-rad zien, zie Figuur 4.<br />
|-<br />
|[[File:Icon turnbridge.png]]<br />
<br />
|<br />
Actievakje: draai brugrichting. De bruggen die de vier eilanden verbinden zijn allemaal alleen op eenrichting te bewandelen. Door dit actievakje te spelen, wordt de richting van alle bruggen omgekeerd. <br />
|-<br />
|[[File:Icon makebridge.png]]<br />
<br />
|<br />
Actievakje: bouw brug. Om bij de onderzeeër te kunnen komen, moeten jullie een brug bouwen naar de onderzeeër. Dit actievakje doet dat. Aan beide kanten van de onderzeeër moet een brug gebouwd worden. Dit actievakje is per zijde tweemaal aanwezig, maar hoeft slechts eenmaal gespeeld te worden.<br />
|-<br />
|[[File:Icon chance.png]]<br />
<br />
|<br />
Actievakje: kans. Het lot bepaalt of jullie een leuk kadootje krijgen, of dat jullie een straf krijgen. Nemen jullie het risico?! (Nog niet beschikbaar)<br />
|-<br />
|[[File:Icon player.png]]<br />
<br />
|<br />
Speler icoon. Er zijn vier verschillende spelers: Groen, Blauw, Paars en Oranje. Elke speler heeft een eigen icoon. Verdeel de spelers of speel samen alle spelers.<br />
|-<br />
|[[File:Icon key.png]]<br />
<br />
|<br />
Speler sleutel: elke speler heeft een eigen sleutel die opgehaald moet worden. De kleur komt overeen met de kleur van de speler. (Beschikbaar voor elke speler)<br />
|-<br />
|[[File:Icon lock.png]]<br />
<br />
|<br />
Speler slot: elke speler heeft een eigen slot. Is de sleutel door de speler opgehaald? Dan wordt het slot geopend en verdwijnt het slot bij de onderzeeër van deze speler. (Beschikbaar voor elke speler)<br />
|}<br />
<br />
<br />
<br />
= Navigatie =<br />
De stappen van elke speler worden “betaald” uit de gezamenlijke pot. Het is dus van belang om een gezamenlijke strategie te bepalen, waarin iedereen de eigen doelen én de doelen uit het spel kan behalen. Als een speler keer op keer voor zichzelf kiest, zal deze speler aan het einde moeten wachten op de anderen (en niks meer te doen hebben). Een individuele strategie is dus erg saai!<br />
<br />
<br />
Wanneer besloten is dat bijvoorbeeld de paarse speler gaat verplaatsen, dan kan deze speler aangeklikt worden. Op dat moment zoomt het spel in en wordt de paarse afstandsbediening zichtbaar. Alleen de paarse speler kan deze bedienen! Zet de stappen door de pijlen in te drukken, de route zal zichtbaar zijn door een zwarte lijn. Tevreden over de route voor de paarse speler? Druk dan op Bevestigen en de speler zal de route aflopen. Wanneer er aan het einde van de route een actievakje is, zal dit actievakje gespeeld worden.<br />
[[File:Screenshot 20211228-140705 Dobbly's Island.jpg|none|thumb|Figure 4: Navigation using the remote control]]<br />
[[File:Screenshot 20211228-140723 Dobbly's Island.jpg|none|thumb|Figure 5: Navigation using the remote control]]<br />
<br />
<br />
<br />
= Minigames =<br />
Tijdens het spel speel je minigames om ''stappen'' te verdienen. Pas op! Na elke minigame stijgt het water! <br />
<br />
[[File:Screenshot 20211228-140741 Dobbly's Island.jpg|none|thumb|Figure 6: minigame wheel]]</div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Dobbly%27s_Island/enDobbly's Island/en2022-05-23T21:04:56Z<p>FuzzyBot: Updating to match new version of source page</p>
<hr />
<div><languages/><br />
<br />
<br />
Dobbly's Island is the collaborative game for the whole family! Perfect for a Friday or Saturday afternoon, all together around the table. Of course, ''Dobbly's'' Island can also be played with multiple friends. The game can be played with 2 - 4 people* and takes about 25 minutes.<br />
<br />
<nowiki>*</nowiki> There are four roles, so when playing with less than four people, the remaining roles can be divided.<br />
<br />
= Aim of the game =<br />
The aim of ''Dobbly's Island'' is to leave the sinking island with four players. This is only possible when each player has collected the key in their colour and when the bridges to the submarine has been activated. Is both done? Then the player can go to the submarine, which only leaves the island when everyone is on board.<br />
<br />
= Start screen =<br />
On the start screen, the button must be pressed. This game can be played with any colour button, which is why the button is white at first. Press the button to start the game.<br />
<br />
[[File:Figuur9.jpg|none|thumb|Figure 1: Start Screen]]<br />
<br />
= Shared jar with steps =<br />
The next screen shows the shared ''jar'' with ''steps''. ''Steps'' are the "currency" of Dobbly's Island. With this you can:<br />
<br />
* Take steps across the island. Each step from one square to another costs 1 ''step''.<br />
* Buying ''Upgrades'': Spend the ''Steps'' to Buy Upgrades<br />
<br />
[[File:Dobbly's Island- Donut menu.jpg|none|thumb|Figure 2: the shared points jar]] [[File:Screenshot 20211228-140642 Dobbly's Island.jpg|none|thumb|Figure 3: the game board]]<br />
<br />
The shared jar is visible in the screen above. Press the ''Steps'' button (with icon of two shoeprints) to continue.<br />
<br />
= The game board =<br />
On the game board (see above images, right) the four islands of King Dobbly are visible.<br />
<br />
* Top left: the desert and player Green<br />
* Top right: the forest and player Blue<br />
* Bottom left: the city and player Purple<br />
* Bottom right: the iceberg and player Orange<br />
<br />
<br />
<br />
The observant player has noticed that half the screen is upside down. How odd! But don't worry, this is done so that the tablet with the app on it can be placed flat on the table. The intention is that the four players sit around the tablet (instead of behind it), so everyone has a view of the islands. Other action menus will also be rotated to the players for whom it is relevant.<br />
<br />
<br />
By taking steps, you can place the players on different action squares. Only when the player stands still on an action square, the corresponding action is carried out. The table below shows the different actions. <br />
{| class="wikitable"<br />
|'''Icon'''<br />
|'''Meaning'''<br />
|-<br />
|[[File:Icon minigame.png|left]]<br />
<br />
|<br />
<br />
Action box: play a minigame. After choosing this action, you will see the minigame wheel, see Figure 4.<br />
|-<br />
|[[File:Icon turnbridge.png]]<br />
<br />
|<br />
Action box: Turn bridge direction. The bridges connecting the four islands can only be used in one direction. Playing this action square reverses the direction of all the bridges.<br />
|-<br />
|[[File:Icon makebridge.png]]<br />
<br />
|<br />
Action box: Build bridge. To get to the submarine, you need to build a bridge to the submarine. This action square does just that. A bridge must be built on both sides of the submarine. This action square is available twice per side, but only has to be played once.<br />
|-<br />
|[[File:Icon chance.png]]<br />
<br />
|<br />
Action box: chance. Fate decides whether you get a nice present or a punishment. Take the risk! (Not yet included)<br />
|-<br />
|[[File:Icon player.png]]<br />
<br />
|<br />
Player icon. There are four different players: Green, Blue, Purple and Orange. Each player has its own icon. Divide the players or play all together.<br />
|-<br />
|[[File:Icon key.png]]<br />
<br />
|<br />
Player key: Each player has its own key that has to be picked up. The colour corresponds to the colour of the player. (Available to every player)<br />
|-<br />
|[[File:Icon lock.png]]<br />
<br />
|<br />
Player lock: Each player has its own lock. Has the key been picked up by the player? Then the lock is opened and the lock disappears from this player's submarine. (Available to every player)<br />
|}<br />
<br />
<br />
<br />
= Navigation =<br />
The steps of each player are "paid for" from the common jar. It is therefore important to determine a common strategy, in which everyone can achieve their own goals and the goals of the game. If a player repeatedly chooses for themselves, the player will have to wait for the others at the end (and have nothing left to do). An individual strategy is therefore very boring!<br />
<br />
<br />
When it has been decided that the purple player, for example, will move, this player can be clicked. At that moment the game zooms in and the purple remote control becomes visible. Only the purple player can operate it! Move the steps by pressing the arrows, the route will be visible through a black line. Satisfied with the route for the purple player? Then press ''Confirm'' and the player will complete the route. If there is an action square at the end of the route, this action square will be played.<br />
[[File:Screenshot 20211228-140705 Dobbly's Island.jpg|none|thumb|Figure 4: Navigation using the remote control]]<br />
[[File:Screenshot 20211228-140723 Dobbly's Island.jpg|none|thumb|Figure 5: Navigation using the remote control]]<br />
<br />
<br />
<br />
= Minigames =<br />
During the game, you play minigames to earn ''steps''. Watch out! After each minigame, the water rises!<br />
[[File:Screenshot 20211228-140741 Dobbly's Island.jpg|none|thumb|Figure 6: minigame wheel]]</div>FuzzyBothttps://howto.playdobbly.com/index.php/Dobbly%27s_IslandDobbly's Island2022-05-23T20:44:01Z<p>Rogier: </p>
<hr />
<div><languages/><br />
<br />
<br />
<translate><br />
<!--T:1--><br />
Dobbly's Island is the collaborative game for the whole family! Perfect for a Friday or Saturday afternoon, all together around the table. Of course, ''Dobbly's'' Island can also be played with multiple friends. The game can be played with 2 - 4 people* and takes about 25 minutes.<br />
<br />
<!--T:2--><br />
<nowiki>*</nowiki> There are four roles, so when playing with less than four people, the remaining roles can be divided.<br />
<br />
= Aim of the game = <!--T:3--><br />
The aim of ''Dobbly's Island'' is to leave the sinking island with four players. This is only possible when each player has collected the key in their colour and when the bridges to the submarine has been activated. Is both done? Then the player can go to the submarine, which only leaves the island when everyone is on board.<br />
<br />
= Start screen = <!--T:4--><br />
On the start screen, the button must be pressed. This game can be played with any colour button, which is why the button is white at first. Press the button to start the game.<br />
<br />
<!--T:5--><br />
[[File:Figuur9.jpg|none|thumb|Figure 1: Start Screen]]<br />
<br />
= Shared jar with steps = <!--T:6--><br />
The next screen shows the shared ''jar'' with ''steps''. ''Steps'' are the "currency" of Dobbly's Island. With this you can:<br />
<br />
<!--T:7--><br />
* Take steps across the island. Each step from one square to another costs 1 ''step''.<br />
* Buying ''Upgrades'': Spend the ''Steps'' to Buy Upgrades<br />
<br />
<!--T:8--><br />
[[File:Dobbly's Island- Donut menu.jpg|none|thumb|Figure 2: the shared points jar]] [[File:Screenshot 20211228-140642 Dobbly's Island.jpg|none|thumb|Figure 3: the game board]]<br />
<br />
<!--T:9--><br />
The shared jar is visible in the screen above. Press the ''Steps'' button (with icon of two shoeprints) to continue.<br />
<br />
= The game board = <!--T:10--><br />
On the game board (see above images, right) the four islands of King Dobbly are visible.<br />
<br />
<!--T:11--><br />
* Top left: the desert and player Green<br />
* Top right: the forest and player Blue<br />
* Bottom left: the city and player Purple<br />
* Bottom right: the iceberg and player Orange<br />
<br />
<br />
<br />
<!--T:12--><br />
The observant player has noticed that half the screen is upside down. How odd! But don't worry, this is done so that the tablet with the app on it can be placed flat on the table. The intention is that the four players sit around the tablet (instead of behind it), so everyone has a view of the islands. Other action menus will also be rotated to the players for whom it is relevant.<br />
<br />
<br />
<!--T:13--><br />
By taking steps, you can place the players on different action squares. Only when the player stands still on an action square, the corresponding action is carried out. The table below shows the different actions. <br />
{| class="wikitable"<br />
|'''Icon'''<br />
|'''Meaning'''<br />
|-<br />
|[[File:Icon minigame.png|left]]<br />
<br />
<!--T:14--><br />
|<br />
<br />
<!--T:15--><br />
Action box: play a minigame. After choosing this action, you will see the minigame wheel, see Figure 4.<br />
|-<br />
|[[File:Icon turnbridge.png]]<br />
<br />
<!--T:16--><br />
|<br />
Action box: Turn bridge direction. The bridges connecting the four islands can only be used in one direction. Playing this action square reverses the direction of all the bridges.<br />
|-<br />
|[[File:Icon makebridge.png]]<br />
<br />
<!--T:17--><br />
|<br />
Action box: Build bridge. To get to the submarine, you need to build a bridge to the submarine. This action square does just that. A bridge must be built on both sides of the submarine. This action square is available twice per side, but only has to be played once.<br />
|-<br />
|[[File:Icon chance.png]]<br />
<br />
<!--T:18--><br />
|<br />
Action box: chance. Fate decides whether you get a nice present or a punishment. Take the risk! (Not yet included)<br />
|-<br />
|[[File:Icon player.png]]<br />
<br />
<!--T:19--><br />
|<br />
Player icon. There are four different players: Green, Blue, Purple and Orange. Each player has its own icon. Divide the players or play all together.<br />
|-<br />
|[[File:Icon key.png]]<br />
<br />
<!--T:20--><br />
|<br />
Player key: Each player has its own key that has to be picked up. The colour corresponds to the colour of the player. (Available to every player)<br />
|-<br />
|[[File:Icon lock.png]]<br />
<br />
<!--T:21--><br />
|<br />
Player lock: Each player has its own lock. Has the key been picked up by the player? Then the lock is opened and the lock disappears from this player's submarine. (Available to every player)<br />
|}<br />
<br />
<br />
<br />
= Navigation = <!--T:22--><br />
The steps of each player are "paid for" from the common jar. It is therefore important to determine a common strategy, in which everyone can achieve their own goals and the goals of the game. If a player repeatedly chooses for themselves, the player will have to wait for the others at the end (and have nothing left to do). An individual strategy is therefore very boring!<br />
<br />
<br />
<!--T:23--><br />
When it has been decided that the purple player, for example, will move, this player can be clicked. At that moment the game zooms in and the purple remote control becomes visible. Only the purple player can operate it! Move the steps by pressing the arrows, the route will be visible through a black line. Satisfied with the route for the purple player? Then press ''Confirm'' and the player will complete the route. If there is an action square at the end of the route, this action square will be played.<br />
[[File:Screenshot 20211228-140705 Dobbly's Island.jpg|none|thumb|Figure 4: Navigation using the remote control]]<br />
[[File:Screenshot 20211228-140723 Dobbly's Island.jpg|none|thumb|Figure 5: Navigation using the remote control]]<br />
<br />
<br />
<br />
= Minigames = <!--T:24--><br />
During the game, you play minigames to earn ''steps''. Watch out! After each minigame, the water rises!<br />
[[File:Screenshot 20211228-140741 Dobbly's Island.jpg|none|thumb|Figure 6: minigame wheel]]<br />
</translate></div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Charge_Physical_Button/enCharge Physical Button/en2022-05-16T20:26:17Z<p>FuzzyBot: Updating to match new version of source page</p>
<hr />
<div><languages/><br />
The Dobbly app currently does not indicate when the buttons are empty. You can recognize that the battery is empty when the red LED (on the bottom of the button) does not light up anymore when the button is pressed. <br />
<br />
<br />
<br />
Charging is done with a USB-C cable. This is the same cable that is used for charging a phone, for example. The USB-C cables are not supplied by Luqo. ''NOTE: The plug must have a 5V output and a maximum of 2 Amps.'' For example, Chromebook chargers often have an Ampere output that is too high (e.g. 3A), which means the button will not charge. <br />
<br />
# Press the USB-C connector into the USB-C port at the bottom of the button. <br />
# A red LED light will light up. <br />
# The red LED light will go off when the battery is full. <br />
<br />
<br />
<br />
The USB-C connector is deliberately located at the bottom of the button, so that it cannot be used when the button is being charged. This is to prevent the USB-C port from being pulled apart during charging.</div>FuzzyBothttps://howto.playdobbly.com/index.php/Main_Page/nlMain Page/nl2022-05-16T20:25:06Z<p>Rogier: </p>
<hr />
<div><languages/><br />
<br />
<br />
Welkom bij How To Play Dobbly!<br />
== Waar te beginnen? ==<br />
Hier! Lees: [[Start Dobbly/nl|Start Dobbly]]<br />
<br />
== Knop ==<br />
==== Digitale Knop ====<br />
* [[Connect Digital Button/nl|Digitale Knop Koppelen]]<br />
<br />
==== Fysieke Knop ====<br />
<br />
* [[Connect Physical Button/nl|Fysieke Knop Koppelen]]<br />
* [[Charge Physical Button/nl|Fysieke Knop Opladen]]<br />
* [[Reset Physical Button/nl|Fysieke Knop Resetten]]<br />
<br />
<br />
<br />
== Spel Handleidingen ==<br />
* [[Dobbly's Island/nl|Dobbly's Island]]<br />
<br />
== Minigame Handleidingen ==<br />
* Vindbaar in de app, voor elke minigame<br />
<br />
<br />
<br />
Download de Dobbly app:<br />
<br />
[[Image:Googleplaystore.png|200x60px|link=https://www.luqo.nl/dobblygoogle]] [[Image:Appleappstore.png|200x60px|link=https://www.luqo.nl/dobblyapple]]</div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Reset_Physical_Button/enReset Physical Button/en2022-05-16T20:18:28Z<p>FuzzyBot: Updating to match new version of source page</p>
<hr />
<div><languages/><br />
Although it rarely happens, sometimes the button needs to be reset. This is the case, for example, when the button is not properly disconnected. Resetting the button is simple:<br />
<br />
# On the bottom of the button is a hole, right next to the USB-C port. Above the hole it says "reset". In that hole is a small white button: the reset button.<br />
# Take a pen, skewer or pencil.<br />
# Make sure the physical Luqo button is on and disconnected from the Dobbly App. To switch on, press the physical push button. You will see a red LED light blinking.<br />
# Press the reset button for at least 5 seconds. The red LED light will change from slow blinking to fast blinking.<br />
<br />
The physical Luqo button has been reset!</div>FuzzyBothttps://howto.playdobbly.com/index.php/Reset_Physical_Button/nlReset Physical Button/nl2022-05-16T20:05:41Z<p>Rogier: Created page with "# Aan de onderkant van de knop zit een gat, rechts naast de USB-C poort. Boven het gat staat “reset”. In dat gat zit een klein wit knopje: de resetknop. # Pak een pen, een saté prikker of potlood. # Zorg ervoor dat de fysieke Luqo knop aan is én losgekoppeld van de Dobbly App. Om aan te zetten druk je de fysieke drukknop in. Je ziet een lampje knipperen. # Druk de resetknop minimaal 5 seconden in. Het rode LED-lampje gaat van langzaam knipperen, naar snel knippere..."</p>
<hr />
<div><languages/><br />
Ondanks dat het zelden gebeurt, moet soms moet de knop reset worden. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer de knop niet goed ontkoppeld wordt. De knop resetten is simpel:<br />
<br />
# Aan de onderkant van de knop zit een gat, rechts naast de USB-C poort. Boven het gat staat “reset”. In dat gat zit een klein wit knopje: de resetknop.<br />
# Pak een pen, een saté prikker of potlood.<br />
# Zorg ervoor dat de fysieke Luqo knop aan is én losgekoppeld van de Dobbly App. Om aan te zetten druk je de fysieke drukknop in. Je ziet een lampje knipperen.<br />
# Druk de resetknop minimaal 5 seconden in. Het rode LED-lampje gaat van langzaam knipperen, naar snel knipperen.<br />
<br />
De fysieke Luqo knop is reset!</div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Charge_Physical_Button/nlCharge Physical Button/nl2022-05-16T19:56:47Z<p>FuzzyBot: Updating to match new version of source page</p>
<hr />
<div><languages/><br />
De Dobbly app geeft op dit moment niet aan wanneer de knoppen leeg zijn. Het is te herkennen dat de batterij leeg is, wanneer het rode LED-lampje (aan de onderkant van de knop) niet meer gaat branden wanneer de knop aan gedrukt wordt. <br />
<br />
<br />
<br />
Opladen gaat door middel van een USB-C kabel. Dit is dezelfde kabel die gebruikt wordt voor bijvoorbeeld het opladen van een telefoon. De USB-C kabels worden niet meegeleverd door Luqo. ''LET OP: de stekker moet 5V output hebben en maximaal 2 Ampère output.'' Bij bijvoorbeeld Chromebook laders is het Amperage vaak te hoog (bv. 3A) waardoor de knop niet zal opladen.<br />
# Druk de USB-C connector aan de onderkant van de knop in de USB-C poort.<br />
# Een rode LED-lampje zal gaan branden.<br />
# Het rode LED-lampje zal uitgaan als de batterij vol is <br />
<br />
<br />
<br />
De USB-C connector zit bewust aan de onderkant van de knop, zodat deze niet meer te gebruiken is wanneer de knop opgeladen wordt. We willen hiermee voorkomen dat de USB-C poort kapotgetrokken wordt tijdens het opladen.</div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Connect_Physical_Button/nlConnect Physical Button/nl2022-05-16T19:48:01Z<p>Rogier: Created page with "Nu kan Dobbly gestart worden! Veel plezier!"</p>
<hr />
<div><languages/><br />
De Luqo knop wordt verbonden in de Dobbly app.<br />
<br />
== Instelling veranderen (alleen de eerste keer) ==<br />
Standaard is de Dobbly app ingesteld voor de Digitale knop. Daarom moet er eerst een instellingsoptie gewijzigd worden. Dit hoeft maar één keer per tablet. <br />
<br />
# Open de Dobbly App<br />
# Ga naar de menuoptie “Knop” (Figuur 1)<br />
# Er zijn drie oranje knoppen op een rij te zien (Figuur 2), standaard staat deze ingesteld op “Digitale Knop”. Druk op “Fysieke knop” om deze instelling te wijzigen. De instellingswijziging wordt automatisch opgeslagen.<br />
<br />
== De fysieke Luqo knop koppelen (de eerste keer) ==<br />
<br />
# Via de menuoptie “Knop” wordt het Knoppenscherm geopend (Figuur 3, met fysieke knop geactiveerd). Er is een grijze knop “Start scannen” te zien, daar onder staat de Statustekst. De start tekst van de Statustekst is “Klaar om te scannen”.<br />
# Druk de fysieke Luqo knop in om het uit slaapstand te halen. Dit is dus eigenlijk ook een hele grote “Aan” knop!<br />
# Druk op de grijze knop “Start scannen” (Figuur 3). De aanwezige fysieke Luqo knoppen zullen stuk voor stuk gevonden worden en onder de statustekst geplaatst worden (Figuur 4). De fysiek Luqo knoppen hebben een lange naam, maar beginnen altijd met LUQO gevolgd door de afkorting van de kleur (R = Rood, G = Groen, B = Blauw, Y = Geel).<br />
# Druk om de grijze knop, met de naam van de fysieke Luqo knop die verbonden moet worden, in. De Statustekst zal veranderen (Figuur 5). Zodra de fysieke Luqo knop verbonden is, verandert de tekst van de grijze knop (er komt “connected” bij) en de statustekst in de bovenste strook geeft aan dat de knop verbonden is (Figuur 6).<br />
<br />
# De knop is verbonden! Je kan testen of het gelukt is door de fysieke Luqo knop in te drukken. De achtergrondkleur van de app zal veranderen.<br />
<br />
<br />
<gallery><br />
File:Figuur1.jpg|Figuur 1<br />
File:Figuur2.jpg|Figuur 2<br />
File:Figuur3.jpg|Figuur 3<br />
File:Figuur4.jpg|Figuur 4<br />
File:Figuur5.jpg|Figuur 5<br />
File:Figuur6.jpg|Figuur 6<br />
</gallery><br />
<br />
<br />
<br />
[[Start Dobbly|Nu kan Dobbly gestart worden!]] Veel plezier!<br />
<br />
Gaat het niet goed?<br />
<br />
* Probeer de app altijd eerst volledig te sluiten, dus niet alleen minimaliseren, en vervolgens opnieuw te beginnen.<br />
* De tablet volledig herstarten zorgt vaak ook ervoor dat verbindproblemen weggaan.<br />
* Reset de fysieke Luqo knop en scan opnieuw. Zie [[Reset Physical Button|Fysiek Knop Resetten]].<br />
<br />
== De fysieke Luqo knop koppelen (maar niet de eerste keer) ==<br />
De tablet zal onthouden aan welke fysieke Luqo knop deze verbonden was. Komt de app tijdens het scannen een knop tegen die de vorige keer ook verbonden was? Dan zal de app automatisch de verbinding maken met deze knop. Hierdoor hoeft niet opnieuw een keuze gemaakt te worden uit de lijst gevonden knoppen.<br />
<br />
== De fysiek Luqo knop ontkoppelen ==<br />
Het ontkoppelen kan op twee manieren:<br />
<br />
# Sluit de Luqo app en de fysieke Luqo knop zullen automatisch ontkoppeld worden. Hierdoor zijn ze gemakkelijk aan een andere tablet (met daarop de Dobbly app) te koppelen zonder te resetten.<br />
# Ga naar de menuoptie “Knop” (Figuur 6). Druk op de grijze knop met daarin de naam van de fysieke Luqo knop én het woord “connected”) om de fysieke Luqo knop los te koppelen.</div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Connect_Physical_Button/enConnect Physical Button/en2022-05-16T19:41:14Z<p>FuzzyBot: Updating to match new version of source page</p>
<hr />
<div><languages/><br />
The Luqo button is connected in the Dobbly app.<br />
<br />
== Changing the setting (first time only) ==<br />
By default the Dobbly app is set for the Digital button. Therefore a setting must be changed first. This only needs to be done once per tablet. <br />
<br />
# Open the Dobbly App<br />
# Go to the "Button" menu item (Figure 1)<br />
# There are three orange buttons in a row (Figure 2), by default this is set to "Digital Button". Press "Physical Button" to change this setting. The setting change is automatically saved.<br />
<br />
== Connecting the physical Luqo button (the first time) ==<br />
<br />
# Via the menu option "Button", the Button screen is opened (Figure 3, with physical button activated). There is a grey "Start scan" button, below is the Status text. The start text of the Status text is "Ready to scan".<br />
# Press the physical Luqo button to bring it out of sleep mode. So this is actually a very big "On" button too!<br />
# Press the grey "Start scan" button (Figure 3). The available physical Luqo buttons will be found one by one and placed under the status text (Figure 4). The physical Luqo buttons have long names, but always start with LUQO followed by the abbreviation of the colour (R = Red, G = Green, B = Blue, Y = Yellow).<br />
# Press the grey button with the name of the physical Luqo button to be connected. The status text will change (Figure 5). Once the physical Luqo button is connected, the text of the grey button will change (it will say "connected") and the status text in the upper row will indicate that the button is connected (Figure 6).<br />
<br />
5. The button is connected! You can test whether it succeeded by pressing the physical Luqo button. The background colour of the app will change.<br />
<br />
<br />
<gallery><br />
File:Figuur1.jpg|Figure 1<br />
File:Figuur2.jpg|Figure 2<br />
File:Figuur3.jpg|Figure 3<br />
File:Figuur4.jpg|Figure 4<br />
File:Figuur5.jpg|Figure 5<br />
File:Figuur6.jpg|Figure 6<br />
</gallery><br />
<br />
<br />
<br />
[[Start Dobbly|Now you can start Dobbly!]] Have fun!<br />
<br />
Is it not going well?<br />
<br />
* Always try to close the app completely first, not just minimise it, and then start again.<br />
* A complete restart of the tablet often also makes connection problems go away.<br />
* Reset the physical Luqo button and scan again. See [[Reset Physical Button]].<br />
<br />
== Connecting the physical Luqo button (but not the first time) ==<br />
The tablet will remember to which physical Luqo button it was connected. Does the app find a button during scanning that was also connected last time? Then the app will automatically connect to this button. This way you don't have to choose again from the list of found buttons.<br />
<br />
== Disconnecting the physical Luqo button ==<br />
The disconnection can be done in two ways:<br />
<br />
# Close the Luqo app and the physical Luqo button will automatically disconnect. This makes it easy to connect them to another tablet (with the Dobbly app on it) without resetting.<br />
# Go to the menu option "Button" (Figure 6). Press the grey button with the name of the physical Luqo button and the word "connected") to disconnect the physical Luqo button.</div>FuzzyBothttps://howto.playdobbly.com/index.php/Connect_Digital_Button/nlConnect Digital Button/nl2022-05-16T19:35:49Z<p>Rogier: Created page with "7. De knop is verbonden! De Digitale Luqo knop zal verschijnen op het scherm (Figuur 12) in een willekeurige kleur. Je kan testen of het gelukt is door de digitale Luqo knop in te drukken. De achtergrondkleur van de app zal veranderen."</p>
<hr />
<div><languages/><br />
De Digitale Luqo knop wordt verbonden in de Dobbly app.<br />
<br />
== Luqo Remote app downloaden ==<br />
De Digitale Luqo knop is een andere app (dan de Dobbly app): de Luqo Remote app. De Luqo Remote app wordt als “afstandsbediening” gekoppeld aan de Dobbly app, zodat er een los apparaat is waarmee input gegeven kan worden aan het Dobbly spel.<br />
<br />
De Luqo Remote app is een kleine app, speciaal gemaakt voor telefoons. De Luqo Remote app kan natuurlijk ook op tablets of Chromebooks gebruikt worden. Installeer de Luqo Remote app op een Android of Apple iOS/iPad: het maakt niet uit op welk besturingssysteem (Android, Apple iPad OS or Chromebook) de Dobbly app gebruikt wordt, de twee apparaten hoeven niet hetzelfde besturingssysteem te hebben.<br />
<br />
* Voor Apple iOS/iPad: [https://www.luqo.nl/irc www.luqo.nl/irc]<br />
* Voor Google Android: [https://www.luqo.nl/rc www.luqo.nl/rc]<br />
<br />
<br />
Standaard is de Dobbly app ingesteld voor de Digitale knop.<br />
<br />
<br />
'''Belangrijk: de tablet (met daarop de Dobbly app) én de telefoon (met daarop de Luqo Remote app) moeten beide met hetzelfde Wifi netwerk verbonden zijn.''' <br />
<br />
== De Digitale Luqo knop koppelen ==<br />
1. In de Dobbly app: selecteer de menuoptie “Knop” (Figuur 1).<br />
<br />
2. Het Knoppenscherm is geopend (Figuur 2). In de rij met drie oranje knoppen is de optie “Digitale knop” geselecteerd. Dit is zichtbaar doordat deze optie donkerder oranje is, dan de andere twee opties.<br />
<br />
3. In het witte tekst vak staat onderaan een IP-adres. Dit is zo meteen nodig.<br />
<br />
4. Open de Luqo Remote app. Nogmaals: de tablet én de telefoon moeten met hetzelfde Wifi netwerk verbonden zijn.<br />
<br />
5. De Luqo Remote app zal direct gaan zoeken naar een verbinding van de Dobbly app (Figuur 10). Zodra een IP-adres is gevonden zal deze worden weergegeven in een grote gele knop (Figuur 11). Omdat het kan dat er meerdere tablet met de Dobbly app open staan, kan het voorkomen dat er meerdere gele knoppen te zien zijn.<br />
<br />
6. Druk de gele knop in (in de Luqo Remote app) met hetzelfde IP-adres als wat we bij stap 3 gezien hebben.<br />
<br />
7. De knop is verbonden! De Digitale Luqo knop zal verschijnen op het scherm (Figuur 12) in een willekeurige kleur. Je kan testen of het gelukt is door de digitale Luqo knop in te drukken. De achtergrondkleur van de app zal veranderen.<br />
<br />
<br />
<gallery><br />
File:Figuur1.jpg|Figuur 1<br />
File:Figuur2.jpg|Figuur 2<br />
File:Figuur10.png|Figuur10<br />
File:Figuur11.png|Figuur11<br />
File:Figuur12.png|Figuur 12<br />
</gallery><br />
<br />
<br />
[[Start Dobbly|Nu kan Dobbly gestart worden!]] Veel plezier!<br />
<br />
<br />
Gaat het niet goed?<br />
<br />
* Probeer de apps altijd eerst volledig te sluiten, dus niet alleen minimaliseren, en vervolgens opnieuw te beginnen.<br />
* De tablet en telefoon volledig herstarten zorgt vaak ook ervoor dat verbindproblemen weggaan.<br />
* Controller dat beide apparaten (waarop de Dobbly app en de Luqo Remote app gebruikt worden) verbonden zijn met hetzelfde Wifi netwerk.<br />
<br />
== De digital Luqo knop ontkoppelen ==<br />
Ontkoppelen gaat simpel door beide apps te sluiten.</div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Connect_Digital_Button/enConnect Digital Button/en2022-05-16T19:28:05Z<p>FuzzyBot: Updating to match new version of source page</p>
<hr />
<div><languages/><br />
The Digital Luqo button is connected in the Dobbly app.<br />
<br />
== Download Luqo Remote app ==<br />
The digital Luqo button is a different app (than the Dobbly app): the Luqo Remote app. The Luqo Remote app is linked as a "remote control" to the Dobbly app, so that there is a separate device with which input can be given to the Dobbly game.<br />
<br />
The Luqo Remote app is a small app, specially made for phones. The Luqo Remote app can of course also be used on tablets or Chromebooks. Install the Luqo Remote app on an Android or Apple iOS/iPad: it does not matter on which operating system (Android, Apple iPad OS or Chromebook) the Dobbly app is used, the two devices do not have to have the same operating system.<br />
<br />
* For Apple iOS/iPad: [https://www.luqo.nl/irc www.luqo.nl/irc]<br />
* For Google Android: [https://www.luqo.nl/rc www.luqo.nl/rc]<br />
<br />
<br />
By default, the Dobbly app is set for the Digital button.<br />
<br />
<br />
'''Important: the tablet (with the Dobbly app) and the phone (with the Luqo Remote app) must both be connected to the same Wifi network.''' <br />
<br />
== Connecting the Digital Luqo Button ==<br />
1. In the Dobbly app: select the menu option "Button" (Figure 1).<br />
<br />
2. The button screen is opened (Figure 2). In the row with three orange buttons, the option "Digital button" is selected. This is visible because this option is darker orange than the other two options.<br />
<br />
3. In the white text box, an IP address is shown at the bottom. This is needed in a moment.<br />
<br />
4. Open the Luqo Remote app. Again: the tablet and the phone must be connected to the same Wifi network.<br />
<br />
5. The Luqo Remote app will immediately start searching for a connection from the Dobbly app (Figure 10). Once an IP address is found it will be shown by a large yellow button (Figure 11). Because there may be multiple tablets open with the Dobbly app, it is possible that multiple yellow buttons are visible.<br />
<br />
6. Press the yellow button (in the Luqo Remote app) with the same IP address as we saw in step 3.<br />
<br />
7. The button is connected! The Digital Luqo Button will appear on the screen (Figure 12) in a random colour. You can test whether it was successful by pressing the Digital Luqo Button. The background colour of the app will change.<br />
<br />
<br />
<gallery><br />
File:Figuur1.jpg|Figure 1<br />
File:Figuur2.jpg|Figure 2<br />
File:Figuur10.png|Figure 10<br />
File:Figuur11.png|Figure 11<br />
File:Figuur12.png|Figure 12<br />
</gallery><br />
<br />
<br />
[[Start Dobbly|Now you can start Dobbly!]] Have fun!<br />
<br />
<br />
Is it not going well?<br />
<br />
* Always try to close the apps completely first, not just minimise them, and then start again.<br />
* A complete reboot of the tablet and phone often also makes connection problems go away.<br />
* Check that both devices (on which the Dobbly app and the Luqo Remote app are used) are connected to the same Wifi network.<br />
<br />
== Disconnecting the Digital Luqo Button ==<br />
Disconnecting is simply done by closing both apps.</div>FuzzyBothttps://howto.playdobbly.com/index.php/Reset_Physical_ButtonReset Physical Button2022-05-16T18:50:04Z<p>Rogier: Marked this version for translation</p>
<hr />
<div><languages/><br />
<translate><br />
<!--T:1--><br />
Although it rarely happens, sometimes the button needs to be reset. This is the case, for example, when the button is not properly disconnected. Resetting the button is simple:<br />
<br />
<!--T:2--><br />
# On the bottom of the button is a hole, right next to the USB-C port. Above the hole it says "reset". In that hole is a small white button: the reset button.<br />
# Take a pen, skewer or pencil.<br />
# Make sure the physical Luqo button is on and disconnected from the Dobbly App. To switch on, press the physical push button. You will see a red LED light blinking.<br />
# Press the reset button for at least 5 seconds. The red LED light will change from slow blinking to fast blinking.<br />
<br />
<!--T:3--><br />
The physical Luqo button has been reset!<br />
</translate></div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Charge_Physical_ButtonCharge Physical Button2022-05-16T18:49:23Z<p>Rogier: </p>
<hr />
<div><languages/><br />
<translate><br />
<!--T:1--><br />
The Dobbly app currently does not indicate when the buttons are empty. You can recognize that the battery is empty when the red LED (on the bottom of the button) does not light up anymore when the button is pressed. <br />
<br />
<br />
<br />
<!--T:2--><br />
Charging is done with a USB-C cable. This is the same cable that is used for charging a phone, for example. The USB-C cables are not supplied by Luqo. ''NOTE: The plug must have a 5V output and a maximum of 2 Amps.'' For example, Chromebook chargers often have an Ampere output that is too high (e.g. 3A), which means the button will not charge. <br />
<br />
# Press the USB-C connector into the USB-C port at the bottom of the button. <br />
# A red LED light will light up. <br />
# The red LED light will go off when the battery is full. <br />
<br />
<br />
<br />
<!--T:3--><br />
The USB-C connector is deliberately located at the bottom of the button, so that it cannot be used when the button is being charged. This is to prevent the USB-C port from being pulled apart during charging.<br />
</translate></div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Connect_Physical_ButtonConnect Physical Button2022-05-16T18:47:36Z<p>Rogier: Marked this version for translation</p>
<hr />
<div><languages/><br />
<translate><br />
<!--T:1--><br />
The Luqo button is connected in the Dobbly app.<br />
<br />
== Changing the setting (first time only) == <!--T:2--><br />
By default the Dobbly app is set for the Digital button. Therefore a setting must be changed first. This only needs to be done once per tablet. <br />
<br />
<!--T:3--><br />
# Open the Dobbly App<br />
# Go to the "Button" menu item (Figure 1)<br />
# There are three orange buttons in a row (Figure 2), by default this is set to "Digital Button". Press "Physical Button" to change this setting. The setting change is automatically saved.<br />
<br />
== Connecting the physical Luqo button (the first time) == <!--T:4--><br />
<br />
<!--T:5--><br />
# Via the menu option "Button", the Button screen is opened (Figure 3, with physical button activated). There is a grey "Start scan" button, below is the Status text. The start text of the Status text is "Ready to scan".<br />
# Press the physical Luqo button to bring it out of sleep mode. So this is actually a very big "On" button too!<br />
# Press the grey "Start scan" button (Figure 3). The available physical Luqo buttons will be found one by one and placed under the status text (Figure 4). The physical Luqo buttons have long names, but always start with LUQO followed by the abbreviation of the colour (R = Red, G = Green, B = Blue, Y = Yellow).<br />
# Press the grey button with the name of the physical Luqo button to be connected. The status text will change (Figure 5). Once the physical Luqo button is connected, the text of the grey button will change (it will say "connected") and the status text in the upper row will indicate that the button is connected (Figure 6).<br />
<br />
<!--T:6--><br />
5. The button is connected! You can test whether it succeeded by pressing the physical Luqo button. The background colour of the app will change.<br />
<br />
<br />
<!--T:7--><br />
<gallery><br />
File:Figuur1.jpg|Figure 1<br />
File:Figuur2.jpg|Figure 2<br />
File:Figuur3.jpg|Figure 3<br />
File:Figuur4.jpg|Figure 4<br />
File:Figuur5.jpg|Figure 5<br />
File:Figuur6.jpg|Figure 6<br />
</gallery><br />
<br />
<br />
<br />
<!--T:8--><br />
[[Start Dobbly|Now you can start Dobbly!]] Have fun!<br />
<br />
<!--T:9--><br />
Is it not going well?<br />
<br />
<!--T:10--><br />
* Always try to close the app completely first, not just minimise it, and then start again.<br />
* A complete restart of the tablet often also makes connection problems go away.<br />
* Reset the physical Luqo button and scan again. See [[Reset Physical Button]].<br />
<br />
== Connecting the physical Luqo button (but not the first time) == <!--T:11--><br />
The tablet will remember to which physical Luqo button it was connected. Does the app find a button during scanning that was also connected last time? Then the app will automatically connect to this button. This way you don't have to choose again from the list of found buttons.<br />
<br />
== Disconnecting the physical Luqo button == <!--T:12--><br />
The disconnection can be done in two ways:<br />
<br />
<!--T:13--><br />
# Close the Luqo app and the physical Luqo button will automatically disconnect. This makes it easy to connect them to another tablet (with the Dobbly app on it) without resetting.<br />
# Go to the menu option "Button" (Figure 6). Press the grey button with the name of the physical Luqo button and the word "connected") to disconnect the physical Luqo button.<br />
</translate></div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Connect_Digital_ButtonConnect Digital Button2022-05-16T18:37:06Z<p>Rogier: Marked this version for translation</p>
<hr />
<div><languages/><br />
<translate><br />
<!--T:1--><br />
The Digital Luqo button is connected in the Dobbly app.<br />
<br />
== Download Luqo Remote app == <!--T:2--><br />
The digital Luqo button is a different app (than the Dobbly app): the Luqo Remote app. The Luqo Remote app is linked as a "remote control" to the Dobbly app, so that there is a separate device with which input can be given to the Dobbly game.<br />
<br />
<!--T:3--><br />
The Luqo Remote app is a small app, specially made for phones. The Luqo Remote app can of course also be used on tablets or Chromebooks. Install the Luqo Remote app on an Android or Apple iOS/iPad: it does not matter on which operating system (Android, Apple iPad OS or Chromebook) the Dobbly app is used, the two devices do not have to have the same operating system.<br />
<br />
<!--T:4--><br />
* For Apple iOS/iPad: [https://www.luqo.nl/irc www.luqo.nl/irc]<br />
* For Google Android: [https://www.luqo.nl/rc www.luqo.nl/rc]<br />
<br />
<br />
<!--T:5--><br />
By default, the Dobbly app is set for the Digital button.<br />
<br />
<br />
<!--T:6--><br />
'''Important: the tablet (with the Dobbly app) and the phone (with the Luqo Remote app) must both be connected to the same Wifi network.''' <br />
<br />
== Connecting the Digital Luqo Button == <!--T:7--><br />
1. In the Dobbly app: select the menu option "Button" (Figure 1).<br />
<br />
<!--T:8--><br />
2. The button screen is opened (Figure 2). In the row with three orange buttons, the option "Digital button" is selected. This is visible because this option is darker orange than the other two options.<br />
<br />
<!--T:9--><br />
3. In the white text box, an IP address is shown at the bottom. This is needed in a moment.<br />
<br />
<!--T:10--><br />
4. Open the Luqo Remote app. Again: the tablet and the phone must be connected to the same Wifi network.<br />
<br />
<!--T:11--><br />
5. The Luqo Remote app will immediately start searching for a connection from the Dobbly app (Figure 10). Once an IP address is found it will be shown by a large yellow button (Figure 11). Because there may be multiple tablets open with the Dobbly app, it is possible that multiple yellow buttons are visible.<br />
<br />
<!--T:12--><br />
6. Press the yellow button (in the Luqo Remote app) with the same IP address as we saw in step 3.<br />
<br />
<!--T:13--><br />
7. The button is connected! The Digital Luqo Button will appear on the screen (Figure 12) in a random colour. You can test whether it was successful by pressing the Digital Luqo Button. The background colour of the app will change.<br />
<br />
<br />
<!--T:14--><br />
<gallery><br />
File:Figuur1.jpg|Figure 1<br />
File:Figuur2.jpg|Figure 2<br />
File:Figuur10.png|Figure 10<br />
File:Figuur11.png|Figure 11<br />
File:Figuur12.png|Figure 12<br />
</gallery><br />
<br />
<br />
<!--T:15--><br />
[[Start Dobbly|Now you can start Dobbly!]] Have fun!<br />
<br />
<br />
<!--T:16--><br />
Is it not going well?<br />
<br />
<!--T:17--><br />
* Always try to close the apps completely first, not just minimise them, and then start again.<br />
* A complete reboot of the tablet and phone often also makes connection problems go away.<br />
* Check that both devices (on which the Dobbly app and the Luqo Remote app are used) are connected to the same Wifi network.<br />
<br />
== Disconnecting the Digital Luqo Button == <!--T:18--><br />
Disconnecting is simply done by closing both apps.<br />
</translate></div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Start_Dobbly/enStart Dobbly/en2022-05-16T15:12:27Z<p>FuzzyBot: Updating to match new version of source page</p>
<hr />
<div><languages/><br />
<br />
<br />
First install the Dobbly app:<br />
<br />
* For Apple iPad: [https://ww.luqo.nl/dobblyapple www.luqo.nl/dobblyapple]<br />
* For Android tablets and Chromebooks: [https://ww.luqo.nl/dobblygoogle www.luqo.nl/dobblygoogle]<br />
<br />
To play Dobbly, you need to press a button. There are three options:<br />
* The digital button, see: [[Connect Digital Button|How do I pair a Digital Button?]]<br />
* The physical button, see: [[Connect Physical Button|How do I link a Physical Luqo Button?]]<br />
* An old button (before 2022): people who have this button know how to link it.<br />
<br />
== The button is linked, now what? ==<br />
# A Dobbly game can be started by pressing the orange "Play now" button. This button can be found on the start screen (menu option "Dashboard"), or at the top of the menu.<br />
# The world map of Dobbly is now visible, showing all the games within the world of Dobbly. The first game to play is Dobbly's Island (Figure 7). Did you escape from the island? Then game 2 will be unlocked, etc. NOTE: at this moment we are still developing all games, so many of the 10 games are not yet available.<br />
# After choosing a game, Figure 8 can be seen: did you finish a game? Then you can continue playing where you were, or start again. If this is the first time you are playing it, or the game was finished last time, this screen (Figure 8) will not be shown.<br />
# To check that the button is working, you are asked to press it once (Figure 9). The game starts! Have fun!<br />
<br />
<gallery><br />
File:Figuur7.jpg|Figure 7<br />
File:Figuur8.jpg|Figure 8<br />
File:Figuur9.jpg|Figure 9<br />
</gallery><br />
<br />
<br />
See here the [[Main Page|manual of Dobbly's Island]] (Game 1 of Dobbly)</div>FuzzyBothttps://howto.playdobbly.com/index.php/Start_Dobbly/nlStart Dobbly/nl2022-05-16T15:07:14Z<p>Rogier: </p>
<hr />
<div><languages/><br />
<br />
<br />
Installeer eerst de Dobbly app:<br />
<br />
* Voor Apple iPad: [https://ww.luqo.nl/dobblyapple www.luqo.nl/dobblyapple]<br />
* Voor Android tablets en Chromebooks: [https://ww.luqo.nl/dobblygoogle www.luqo.nl/dobblygoogle]<br />
<br />
Om Dobbly te kunnen spelen moet er een knop gekoppeld worden. Er zijn drie opties:<br />
* De digital knop, zie: [[Connect Digital Button|Hoe koppel ik een Digitale Knop?]]<br />
* De fysieke knop, zie: [[Connect Physical Button|Hoe koppel ik een Fysieke Luqo Knop?]]<br />
* Een oude knop (voor 2022): mensen die deze knop hebben, weten hoe ze deze moeten koppelen.<br />
<br />
== Een knop is gekoppeld, en nu? ==<br />
# Een spel van Dobbly is te starten door op de oranje knop “Speel nu” te drukken. Deze knop is op het startscherm (menuoptie “Dashboard”) te vinden, of bovenaan in het menu.<br />
# De wereldkaart van Dobbly is nu zichtbaar, met daarop alle spellen binnen de wereld van Dobbly. Het eerste spel om te spelen is Dobbly’s Island (Figuur 7). Zijn jullie ontsnapt van het eiland? Dan zal spel 2 ontgrendeld worden, etc. LET OP: op dit moment ontwikkelen we nog alle spelen, veel van de 10 spellen zijn dus nog niet beschikbaar.<br />
# Na het kiezen van een spel kan Figuur 8 zichtbaar zijn: hadden jullie een spel nog uit afgemaakt? Dan kan je doorspelen waar je was of opnieuw beginnen. Is dit de eerste keer dat jullie het spelen, of het spel was de vorige keer uitgespeeld, dan wordt dit scherm (Figuur 8) niet getoond.<br />
# Om te controleren dat de knop goed werkt, worden jullie gevraagd de knop één keer in te drukken (Figuur 9). Het spel start! Heel veel plezier!<br />
<br />
<gallery><br />
File:Figuur7.jpg|Figuur 7<br />
File:Figuur8.jpg|Figuur 8<br />
File:Figuur9.jpg|Figuur 9<br />
</gallery><br />
<br />
<br />
Zie hier de [[Main Page|handleiding van Dobbly’s Island]] (Game 1 van Dobbly)</div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Main_Page/enMain Page/en2022-05-16T14:56:56Z<p>FuzzyBot: Updating to match new version of source page</p>
<hr />
<div><languages/><br />
<br />
<br />
Welcome to How To Play Dobbly!<br />
== Where to start? ==<br />
Right here! Read: [[Start Dobbly]]<br />
<br />
== Button ==<br />
==== Digital Button ====<br />
* [[Connect Digital Button]]<br />
<br />
==== Physical Button ====<br />
<br />
* [[Connect Physical Button]]<br />
* [[Charge Physical Button]]<br />
* [[Reset Physical Button]]<br />
<br />
<br />
<br />
== Game Manuals ==<br />
* [[Dobbly's Island]]<br />
<br />
== Minigame Manuals ==<br />
* Available in the app, for each minigame<br />
<br />
<br />
<br />
Download the Dobbly app:<br />
<br />
[[Image:Googleplaystore.png|200x60px|link=https://www.luqo.nl/dobblygoogle]] [[Image:Appleappstore.png|200x60px|link=https://www.luqo.nl/dobblyapple]]</div>FuzzyBothttps://howto.playdobbly.com/index.php/Fysiek_Knop_ResettenFysiek Knop Resetten2022-05-09T20:28:44Z<p>Rogier: Created page with "Ondanks dat het zelden gebeurt, moet soms moet de knop reset worden. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer de knop niet goed ontkoppeld wordt. De knop resetten is simpel: 1. Aan de onderkant van de knop zit een gat, rechts naast de USB-C poort. Boven het gat staat “reset”. In dat gat zit een klein wit knopje: de resetknop. 2. Pak een pen, een saté prikker of potlood. 3. Zorg ervoor dat de fysieke Luqo knop aan is én losgekoppeld van de Dobbly..."</p>
<hr />
<div>Ondanks dat het zelden gebeurt, moet soms moet de knop reset worden. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer de knop niet goed ontkoppeld wordt. De knop resetten is simpel:<br />
<br />
1. Aan de onderkant van de knop zit een gat, rechts naast de USB-C poort. Boven het gat staat “reset”. In dat gat zit een klein wit knopje: de resetknop. <br />
<br />
2. Pak een pen, een saté prikker of potlood. <br />
<br />
3. Zorg ervoor dat de fysieke Luqo knop aan is én losgekoppeld van de Dobbly App. Om aan te zetten druk je de fysieke drukknop in. Je ziet een lampje knipperen. <br />
<br />
4. Druk de resetknop minimaal 5 seconden in. Het rode LED-lampje gaat van langzaam knipperen, naar snel knipperen. <br />
<br />
5. De fysieke Luqo knop is reset!</div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Fysieke_Knop_OpladenFysieke Knop Opladen2022-05-09T20:28:16Z<p>Rogier: </p>
<hr />
<div>De Dobbly app geeft op dit moment niet aan wanneer de knoppen leeg zijn. Het is te herkennen dat de batterij leeg is, wanneer het rode LED-lampje (aan de onderkant van de knop) niet meer gaat branden wanneer de knop aan gedrukt wordt. <br />
<br />
<br />
Opladen gaat door middel van een USB-C kabel. Dit is dezelfde kabel die gebruikt wordt voor bijvoorbeeld het opladen van een telefoon. De USB-C kabels worden niet meegeleverd door Luqo. ''LET OP: de stekker moet 5V output hebben en maximaal 2 Ampère output.'' Bij bijvoorbeeld Chromebook laders is het Amperage vaak te hoog (bv. 3A) waardoor de knop niet zal opladen. <br />
<br />
1. Druk de USB-C connector aan de onderkant van de knop in de USB-C poort. <br />
<br />
2. Een rode LED-lampje zal gaan branden.<br />
<br />
3. Het rode LED-lampje zal uitgaan als de batterij vol is<br />
<br />
De USB-C connector zit bewust aan de onderkant van de knop, zodat deze niet meer te gebruiken is wanneer de knop opgeladen wordt. We willen hiermee voorkomen dat de USB-C poort kapotgetrokken wordt tijdens het opladen.</div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Fysieke_Knop_KoppelenFysieke Knop Koppelen2022-05-09T20:26:18Z<p>Rogier: </p>
<hr />
<div>De Luqo knop wordt verbonden in de Dobbly app. <br />
<br />
== Instelling veranderen (alleen de eerste keer) ==<br />
Standaard is de Dobbly app ingesteld voor de Digitale knop. Daarom moet er eerst een instellingsoptie gewijzigd worden. Dit hoeft maar één keer per tablet. <br />
<br />
1. Open de Dobbly App<br />
<br />
2. Ga naar de menuoptie “Knop” (Figuur 1)<br />
<br />
3. Er zijn drie oranje knoppen op een rij te zien (Figuur 2), standaard staat deze ingesteld op “Digitale Knop”. Druk op “Fysieke knop” om deze instelling te wijzigen. De instellingswijziging wordt automatisch opgeslagen. <br />
<br />
== De fysieke Luqo knop koppelen (de eerste keer) ==<br />
1. Via de menuoptie “Knop” wordt het Knoppenscherm geopend (Figuur 3, met fysieke knop geactiveerd). Er is een grijze knop “Start scannen” te zien, daar onder staat de Statustekst. De start tekst van de Statustekst is “Klaar om te scannen”.<br />
<br />
2. Druk de fysieke Luqo knop in om het uit slaapstand te halen. Dit is dus eigenlijk ook een hele grote “Aan” knop!<br />
<br />
3. Druk op de grijze knop “Start scannen” (Figuur 3). De aanwezige fysieke Luqo knoppen zullen stuk voor stuk gevonden worden en onder de statustekst geplaatst worden (Figuur 4). De fysiek Luqo knoppen hebben een lange naam, maar beginnen altijd met LUQO gevolgd door de afkorting van de kleur (R = Rood, G = Groen, B = Blauw, Y = Geel).<br />
<br />
4. Druk om de grijze knop, met de naam van de fysieke Luqo knop die verbonden moet worden, in. De Statustekst zal veranderen (Figuur 5). Zodra de fysieke Luqo knop verbonden is, verandert de tekst van de grijze knop (er komt “connected” bij) en de statustekst in de bovenste strook geeft aan dat de knop verbonden is (Figuur 6).<br />
<br />
5. De knop is verbonden! Je kan testen of het gelukt is door de fysieke Luqo knop in te drukken. De achtergrondkleur van de app zal veranderen.<br />
<br />
<gallery><br />
File:Figuur1.jpg|Figuur 1<br />
File:Figuur2.jpg|Figuur 2<br />
File:Figuur3.jpg|Figuur 3<br />
File:Figuur4.jpg|Figuur 4<br />
File:Figuur5.jpg|Figuur 5<br />
File:Figuur6.jpg|Figuur 6<br />
</gallery><br />
<br />
<br />
[[Start Dobbly|Nu kan Dobbly gestart worden!]] Veel plezier!<br />
<br />
<br />
<br />
Gaat het niet goed?<br />
<br />
· Probeer de app altijd eerst volledig te sluiten, dus niet alleen minimaliseren, en vervolgens opnieuw te beginnen. <br />
<br />
· De tablet volledig herstarten zorgt vaak ook ervoor dat verbindproblemen weggaan.<br />
<br />
· Reset de fysieke Luqo knop en scan opnieuw. Zie [[Fysiek Knop Resetten]].<br />
<br />
== De fysieke Luqo knop koppelen (maar niet de eerste keer) ==<br />
De tablet zal onthouden aan welke fysieke Luqo knop deze verbonden was. Komt de app tijdens het scannen een knop tegen die de vorige keer ook verbonden was? Dan zal de app automatisch de verbinding maken met deze knop. Hierdoor hoeft niet opnieuw een keuze gemaakt te worden uit de lijst gevonden knoppen.<br />
<br />
== De fysiek Luqo knop ontkoppelen ==<br />
Het ontkoppelen kan op twee manieren:<br />
<br />
1. Sluit de Luqo app en de fysieke Luqo knop zullen automatisch ontkoppeld worden. Hierdoor zijn ze gemakkelijk aan een andere tablet (met daarop de Dobbly app) te koppelen zonder te resetten.<br />
<br />
2. Ga naar de menuoptie “Knop” (Figuur 6). Druk op de grijze knop met daarin de naam van de fysieke Luqo knop én het woord “connected”) om de fysieke Luqo knop los te koppelen.</div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Digitale_Knop_KoppelenDigitale Knop Koppelen2022-05-09T20:24:31Z<p>Rogier: </p>
<hr />
<div>De Digitale Luqo knop wordt verbonden in de Dobbly app. <br />
<br />
== Luqo Remote app downloaden ==<br />
De Digitale Luqo knop is een andere app (dan de Dobbly app): de Luqo Remote app. De Luqo Remote app wordt als “afstandsbediening” gekoppeld aan de Dobbly app, zodat er een los apparaat is waarmee input gegeven kan worden aan het Dobbly spel.<br />
<br />
<br />
De Luqo Remote app is een kleine app, speciaal gemaakt voor telefoons. De Luqo Remote app kan natuurlijk ook op tablets of Chromebooks gebruikt worden. Installeer de Luqo Remote app op een Android of Apple iOS/iPad: het maakt niet uit op welk besturingssysteem (Android, Apple iPad OS or Chromebook) de Dobbly app gebruikt wordt, de twee apparaten hoeven niet hetzelfde besturingssysteem te hebben.<br />
<br />
· Voor Apple iOS/iPad: [https://ww.luqo.nl/irc www.luqo.nl/irc] <br />
<br />
· Voor Google Android: [https://ww.luqo.nl/rc www.luqo.nl/rc] <br />
<br />
<br />
Standaard is de Dobbly app ingesteld voor de Digitale knop. <br />
<br />
<br />
'''Belangrijk: de tablet (met daarop de Dobbly app) én de telefoon (met daarop de Luqo Remote app) moeten beide met hetzelfde Wifi netwerk verbonden zijn.''' <br />
<br />
== De Digitale Luqo knop koppelen ==<br />
1. In de Dobbly app: selecteer de menuoptie “Knop” (Figuur 1).<br />
<br />
2. Het Knoppenscherm is geopend (Figuur 2). In de rij met drie oranje knoppen is de optie “Digitale knop” geselecteerd. Dit is zichtbaar doordat deze optie donkerder oranje is, dan de andere twee opties.<br />
<br />
3. In het witte tekst vak staat onderaan een IP-adres. Dit is zo meteen nodig.<br />
<br />
4. Open de Luqo Remote app. Nogmaals: de tablet én de telefoon moeten met hetzelfde Wifi netwerk verbonden zijn. <br />
<br />
5. De Luqo Remote app zal direct gaan zoeken naar een verbinding van de Dobbly app (Figuur 10). Zodra een IP-adres is gevonden zal deze worden weergegeven in een grote gele knop (Figuur 11). Omdat het kan dat er meerdere tablet met de Dobbly app open staan, kan het voorkomen dat er meerdere gele knoppen te zien zijn. <br />
<br />
6. Druk de gele knop in (in de Luqo Remote app) met hetzelfde IP-adres als wat we bij stap 3 gezien hebben.<br />
<br />
7. De knop is verbonden! De Digitale Luqo knop zal verschijnen op het scherm (Figuur 12) in een willekeurige kleur. Je kan testen of het gelukt is door de digitale Luqo knop in te drukken. De achtergrondkleur van de app zal veranderen.<br />
<br />
<gallery><br />
File:Figuur1.jpg|Figuur 1<br />
File:Figuur2.jpg|Figuur 2<br />
File:Figuur10.png|Figuur 10<br />
File:Figuur11.png|Figuur 11<br />
File:Figuur12.png|Figuur 12<br />
</gallery><br />
<br />
<br />
[[Start Dobbly|Nu kan Dobbly gestart worden!]] Veel plezier!<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Gaat het niet goed?<br />
<br />
· Probeer de apps altijd eerst volledig te sluiten, dus niet alleen minimaliseren, en vervolgens opnieuw te beginnen. <br />
<br />
· De tablet en telefoon volledig herstarten zorgt vaak ook ervoor dat verbindproblemen weggaan.<br />
<br />
· Controller dat beide apparaten (waarop de Dobbly app en de Luqo Remote app gebruikt worden) verbonden zijn met hetzelfde Wifi netwerk.<br />
<br />
== De digital Luqo knop ontkoppelen ==<br />
Ontkoppelen gaat simpel door beide apps te sluiten.</div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/Start_DobblyStart Dobbly2022-05-09T11:57:50Z<p>Rogier: Marked this version for translation</p>
<hr />
<div><languages/><br />
<br />
<br />
<translate><br />
<!--T:9--><br />
First install the Dobbly app:<br />
<br />
<!--T:10--><br />
* For Apple iPad: [https://ww.luqo.nl/dobblyapple www.luqo.nl/dobblyapple]<br />
* For Android tablets and Chromebooks: [https://ww.luqo.nl/dobblygoogle www.luqo.nl/dobblygoogle]<br />
<br />
To play Dobbly, you need to press a button. There are three options:<br />
* The digital button, see: [[Connect Digital Button|How do I pair a Digital Button?]]<br />
* The physical button, see: [[Connect Physical Button|How do I link a Physical Luqo Button?]]<br />
* An old button (before 2022): people who have this button know how to link it.<br />
<br />
== The button is linked, now what? == <!--T:11--><br />
# A Dobbly game can be started by pressing the orange "Play now" button. This button can be found on the start screen (menu option "Dashboard"), or at the top of the menu.<br />
# The world map of Dobbly is now visible, showing all the games within the world of Dobbly. The first game to play is Dobbly's Island (Figure 7). Did you escape from the island? Then game 2 will be unlocked, etc. NOTE: at this moment we are still developing all games, so many of the 10 games are not yet available.<br />
# After choosing a game, Figure 8 can be seen: did you finish a game? Then you can continue playing where you were, or start again. If this is the first time you are playing it, or the game was finished last time, this screen (Figure 8) will not be shown.<br />
# To check that the button is working, you are asked to press it once (Figure 9). The game starts! Have fun!<br />
<br />
<!--T:12--><br />
<gallery><br />
File:Figuur7.jpg|Figure 7<br />
File:Figuur8.jpg|Figure 8<br />
File:Figuur9.jpg|Figure 9<br />
</gallery><br />
<br />
<br />
<!--T:13--><br />
See here the [[Main Page|manual of Dobbly's Island]] (Game 1 of Dobbly)<br />
</translate></div>Rogierhttps://howto.playdobbly.com/index.php/StartStart2022-05-09T11:35:00Z<p>Rogier: Created page with " = Dobbly starten = Installeer eerst de Dobbly app: · Voor Apple iPad: www.luqo.nl/dobblyapple · Voor Android tablets en Chromebooks: www.luqo.nl/dobblygoogle Om Dobbly te kunnen spelen moet er eens een knop gekoppeld worden. Er zijn drie opties: · De digital knop, zie: Hoe koppel ik een Digitale Knop? · De fysieke knop, zie: Hoe koppel ik een Fysieke Luqo Knop? · Een oude knop (voor 2022): mensen die deze knop..."</p>
<hr />
<div><br />
= Dobbly starten =<br />
<br />
<br />
Installeer eerst de Dobbly app:<br />
<br />
· Voor Apple iPad: www.luqo.nl/dobblyapple<br />
<br />
· Voor Android tablets en Chromebooks: www.luqo.nl/dobblygoogle <br />
<br />
<br />
Om Dobbly te kunnen spelen moet er eens een knop gekoppeld worden. Er zijn drie opties:<br />
<br />
· De digital knop, zie: Hoe koppel ik een Digitale Knop?<br />
<br />
· De fysieke knop, zie: Hoe koppel ik een Fysieke Luqo Knop?<br />
<br />
· Een oude knop (voor 2022): mensen die deze knop hebben, weten hoe ze deze moeten koppelen.<br />
<br />
== Een knop is gekoppeld, en nu? ==<br />
1. Een spel van Dobbly is te starten door op de oranje knop “Speel nu” te drukken. Deze knop is op het startscherm (menuoptie “Dashboard”) te vinden, of bovenaan in het menu.<br />
<br />
2. De wereldkaart van Dobbly is nu zichtbaar, met daarop alle spellen binnen de wereld van Dobbly. Het eerste spel om te spelen is Dobbly’s Island (Figuur 7). Zijn jullie ontsnapt van het eiland? Dan zal spel 2 ontgrendeld worden, etc. LET OP: op dit moment ontwikkelen we nog alle spelen, veel van de 10 spellen zijn dus nog niet beschikbaar.<br />
<br />
3. Na het kiezen van een spel kan Figuur 8 zichtbaar zijn: hadden jullie een spel nog uit afgemaakt? Dan kan je doorspelen waar je was of opnieuw beginnen. Is dit de eerste keer dat jullie het spelen, of het spel was de vorige keer uitgespeeld, dan wordt dit scherm (Figuur 8) niet getoond.<br />
<br />
4. Om te controleren dat de knop goed werkt, worden jullie gevraagd de knop één keer in te drukken (Figuur 9). Het spel start! Heel veel plezier!<br />
<br />
<br />
Zie hier de handleiding van Dobbly’s Island (Game 1 van Dobbly)</div>Rogier